آموزش نرم افزار adel
در این مطلب قصد داریم انواع آموزش های مورد نیاز شما در مورد نرم افزار قفل کارتی ادل (Adel) را برای شما توضیح دهیم، از جمله شارژ کردن انواع کارت (اتاق، فلور (طبقه)، مستر)، خواندن کارت، پاک کردن کارت و…
جهت مشاوره با آقای باقری تماس حاصل فرمایید: 09336602442
شارژ کارت اتاق
شارژ کارت اتاق، فلور (طبقه)، خانه دار ها، مستر و… در ورژن های مختلف نرم افزار ادل (A90، A93) باهم تفاوتی ندارد. برای شارژ کارت اتاق ابتدا لازم است، وارد نرم افزار هتل داری ادل شوید.
درصورتی که پسورد نرم افزار خود را فراموش کرده اید، بر روی این لینک آبی رنگ کلیک کنید و عنوان فراموش کردن پسورد را پیدا کنید.
آموزش مشکلات احتمالی که در نرم افزار قفل کارتی ادل (adel) برخورد دارید
طبق عکس بالا تمامی قسمت های مشخص شده را توضیح می دهیم:
- پس وارد کردن یوزر آی دی و پسورد خود،اولین گزینه issue را کلیک می کنید،
- Card Type: در این بخش نوع کارت را از مشخص می کنیم:
- Guest Card کارت میهمان
- Clock Card کارت تنظیم ساعت قفل
- Meeting Card تبدیل کننده به قفل همیشه باز
- Foreman Card باز کننده تمامی اتاق ها در حالتی که شب بند قفل نباشد
- Floor Card باز کننده اتاق های یک طبقه مشخص در حالتی که شب بند قفل نباشد
- Maid Card کارکردی شبیه به کارت floor دارد اما دارای بازه زمانی می باشد
- Spare Card مانند کارت میهمان می باشد با بازه زمانی نا محدود
- Query Card کارت گذارش گیری (نوع این کارت با کارت های خام دیگر تفاوت دارد)
- Lift Card کارت آسانسور
- Holder: در این قسمت یک عنوان برای کارت مورد نظر تعریف می کنیم، به طور مثال فرزند خانواده و یا در کارت های خانه دار ها نام خانه دار را ثبت می کنیم.
- ID No: یک شماره آی دی به صورت دلخواه وارد می کنیم.
- Room No قسمت اول: شماره ساختمان مورد نظر را مشخص می کنیم، به طور مثال 01 (ساختمان شماره یک)
- Room No قسمت دوم: شماره اتاق مورد نظر را مشخص می کنیم، به طور مثال 01 (ساختمان شماره یک)
- Room No قسمت سوم: با کمک این گزینه می توان اتاق مورد نظر را بجای تایپ، انتخاب کرد.
- تاریخ حال حاضر سیستم به صورت پیشفرض در آن ثبت شده است.
- ساعت حال حاضر سیستم به صورت پیشفرض در آن ثبت شده است.
- Days: تعداد روزی که کارت فعال باشد را در این قسمت مشخص می کنیم و برای تعداد روز اقامت میهمان استفاده می شود.
- تاریخ اتمام اعتبار کارت را مشخص می کند.
- ساعت اتمام اعتبار کارت را مشخص می کند.
تمامی موارد بالا برای همه نوع کارت در دسترس نمی باشد، به طور مثال تعداد روز برای کارت های مستر و خانه دار ها لازم نیست، این نوع کارتها بازه زمانی نا محدود دارند.
ممکن است در هنگام شارژ کارت میهمان (Guest Card) با پنجره زیر مواجه شوید، در این پنجره لیست کارت هایی که قبلا برای این شماره اتاق شارژ شده نمایش داده می شود، اگر گزینه duplicate را کلیک کنید یک کپی از کارت های قبلی تهیه می کند (نکته: اگر تاریخ انقضای کارت قبلی تمام شده باشد این کارت هم با تاریخ انقضای تمام شده شارژ می شود و قادر به باز کردن قفل کارتی اتاق نخواهد بود)
در صورتی که گزیه new key را کلیک کنید تمامی کارت های قبلی غیر فعال شده و تنها کارت جدید شما قادر به باز کردن قفل کارتی می باشد (پس از اولین استفاده از کلید کارت در مقابل قفل کارت های قبلی بلا استفاده خواهد شد)
خواندن کارت و پاک کردن کارت
برای پاک کردن کارت ابتدا نیاز است، کارت را توسط اینکدر (کارت خوان) سیستم بخوانید و برای خواند کارت باید گزینه Operation را کلیک می کنید.
کارت مورد نظر را بر روی اینکدر قرار می دهید، از پنجره باز شده گزینه Read را کلیک می کنید و اطلاعات کارت برای شما مطابق عکس و موارد زیر نمایش داده می شود.
Card Type نوع کارت (در پاراگراف قبل انواع نوع را برای شما توضیح داده شده)
State ساختمان، طبقه ویا شماره اتاق را مشخص می کند
Holder عنوان کارت
ID No شماره آی دی
Issure کاربری که اقدام به شارژ این کارت کرده است
Issure time زمانی که این کارت شارژ شده
و در ادامه برای پاک کردن کارت گزینه Erase را کلیک می کنیم، نرم افزار برای اطمینان از عمل شما سوال می پرسد و با کلیک برای روی گزینه yes عملیات پاک کردن بدرستی انجام می شود.
در پنجره Operation شما یک گزینه با عنوان modify مشاهده می کنید، پس از خواند کارت اتاق می توانید تاریخ انقضای و یا شماره اتاق را تغییر دهید و با کلیک بر روی modify مشخصات کارت اتاق شما تغییر خواهد کرد.
مدیریت کاربران
دسترسی به مدیریت کاربران برای کاربر سطح بالاتر فعال خواهد بود، درصورتی که با کاربر سطح بالا وارد نرم افزار شده اید، می توانید از منو System گزینه User Management را کلیک کنید.
مطابق عکس زیر می توانید لیست کاربران فعال نرم افزار ادل خود را مشاهده کنید، با کلیک بر روی کاربر مورد نظر و سپس گزینه edit می توانید تغییر پسورد و یا تغییر درسترسی برای آن کاربر انجام دهید. پس انجام تغییرات گزینه Save را کلیک می کنید
و یا با کمک گزینه Add کار بر جدید ایجاد کنید، user id را مطابق سلیقه خود تعریف کنید.
User name و password که در این پنجره تعریف می کنید، در آینده برای ورود به برنام افزار استفاده خواهد شد.
سپس درسترسی های کاربر نرم افزار ادل خود را مطابق سیاست های هتل خود انتخاب و گزینه Save را کلیک می کنید.
گم شدن و یا آسیب دیدن کارت
گزینه L & D که مخفف کلمات lost (گم شدن) و damage (آسیب دیدن)، با کیک برای این گزینه لیست تمامی کارت های فعال نرم افزار ادل خود را می توانید مشاهده کنید.
در صورت آسیب دیدن کارت می توانید کارت مورد نظر را از این لیست انتخاب و گزینه damaged را انتخاب کنید تا از لیست حذف شود، این کار به شما در نظم هتل و اینکه دقیقا چه کارت هایی در حال حاضر فعال هستند کمک می کند.
اما در صورتی که کارتی گم شده باشد مسئله کمی پیچیده تر خواهد شد، شما نیاز دارید کارت گم شده دیگر قابل استفاده نباشد تا امنیت هتل شما به خطر نیفتد.
با انتخاب گزینه lost برای برخی از کارت ها تمامی کارت های مشابه آن قسمت غیر فعال خواهند شد، به طور مثال اگر یک کارت طبقه (floor) گم شده باشد، پس انتخاب گزینه lost برای یک مورد تمامی کارت های آن طبقه غیر فعال و نیاز به تعریف دوباره برای هر یک از قفل ها خواهند داشت، برای این مورد بهتر است از یک متخصص مشورت بگیرید.
تغییر عکس بک گراند نرم افزار ادل
اگر تمایل دارید عکس تبلیغاتی و یا نمای زیبا از هتل بر روی نرم افزار نمایش داده شود، از منو View مطابق عکس زیر گزینه background و سپس با انتخاب گزینه set background picture عکس مورد نظر را از داخل سیستم خود پیدا و انتخاب کنید، با کمک تیک های center و یا stretch ابعاد عکس را تنظیم کنید.
جهت مشاوره با آقای باقری تماس حاصل فرمایید: 09336602442
مطالب آموزشی رابین
محصولات هتلی
دیدگاه خود را بنویسید
برای ثبت دیدگاه، لطفا وارد سایت شوید.