مدیریت هتل و کارکنان

در این مقاله 7 نکته آموزشی موثر در مورد مدیریت هتل، هتلداری و کارکنان را مطرح کردیم.

احتمالا این ضرب المثل را شنیده اید که : هتل به اندازه کارمندانش خوب است .

به همین دلیل است که شما به کارمندان ماهری نیاز دارید که خدمات استثنایی به مشتریان ارائه دهند ، در غیر این صورت حتی بهترین هتل هم موفق نخواهد شد.

بر کسی پوشیده نیست که صنعت هتلداری نرخ گردش مالی بالایی دارد ، در واقع ، این صنعت در جهان دارای نرخ گردش مالی سالانه حدودا 73.8% است که بیشتر از هر صنعت دیگریست.

با چنین امار هشدار دهنده ای  بسیار حیاتی است که مدیریت برای ارائه یک محیط کاری سالم که منجر به کارکنانی متعهد و با انگیزه می شود ، کاملا مناسب باشد و همه این ها منجر به مشتریانی شاد تر و درامد بیشتری می شود.

بسیار مهم است به یاد داشته باشید که پول با شما شروع می شود و متوقف می شود . در واقع ، مدیران معمولا عامل مستقیم انگیزه یا ناامیدی هستند .

به عنوان مدیر ، این شما هستید که باید اطمینان حاصل کنید که مهارت های شما منجر به یک محل کار سالم و کارکنان شاد می شود . در حال حاضر ، همه افراد کاملا با مهارت های مدیریتی متولد نشده اند . به همین دلیل است که ما تکالیف خود را انجام داده ایم و هفت نکته را برای مدیریت هتل فهرست می کنیم .

به این ترتیب ، شما در راه ایجاد بهترین تجربه هتلی که مهمانان شما شایسته ان هستند ، هستید .

1 برقراری ارتباط در مدیریت هتل

ارتباط نادرست منجر به اشتباه می شود و این چیزی است که می خواهید از ان اجتناب کنید!

به عنوان مدیر هتل داری ، شما حلال مشکلات و الگوی همه افراد هستید که باید از ان ها پیروی کنند ، بنابراین دستورالعمل های واضحی ارائه دهید ، نگرانی ها را برطرف کنید و روش ها را به طور کامل توضیح دهید.

اگر تیم شما ندانند چه اتفاقی می افتد ، اشتباهات بیشتر مستعد رخ دادن هستند و این فقط به معنای مشتریان ناراضی است و همه ما می دانیم مشتریان ناراضی در شبکه های اجتماعی انلاین نارضایتی خود را منتشر خواهند کرد که برای تجارت شما مضر است .

از روش های زیر برای برقراری ارتباط موثر استفاده کنید:

چهره به چهره: به ایجاد ارتباط شخصی کمک می کند.

برگزاری جلسات: این کار به شما کمک می کند تا از همه کارمندان خود بازخورد دریافت کنید.

ویدئو: ارزش تصاویر به اندازه 1000 کلمه است.

رسانه های اجتماعی داخلی: به ایجاد فرهنگ و ارتباط کمک می کند.

2 نظارت به کارکنان هتل

به عنوان مدیر کارکنان هتل ، وظیفه شما این است که بر همه بخش ها نظارت کنید، اما مطمئن شوید که کارمندان به رئیس بخش گزارش می دهند و نه مدیر هتل.

جلسات روزانه را با روسای بخش برگزار کنید تا همه از اتفاقات روز اگاه شوند و این گونه روسای بخش می توانند کارمندان را به طور موثرتر و کارامدتر مدیریت کنند .

هرچه با کارکنان بیشتر تعامل کنید ، ان ها احساس مسئولیت بیشتری برای انجام کار ها می کنند .

3 مدیریت وظایف کارکنان هتل

همیشه خود را جای کارمندان هتل خود فرض کنید تا بهتر بتوانبد ان ها را درک کنید و هتل را بطور استثنایی مدیریت کنید به طور مثال، یک اتاق را به تنهایی تمیز کنید تا بدانید چقدر طول می کشد و چه کارهایی باید انجام شود .

در اشپزخانه کار کنید تا با منو اشنا شوید و بدانید که چگونه و چه مدت طول می کشد تا وعده های غذایی اماده شوند .

برای یک شیفت کاری ، در بخش پذیرش هتل کار کنید تا از تعداد شکایت مشتریان و مسائلی که کارمندان شما رسیدگی می کنند اگاه شوید .

با خدمه و کارکنان خود صحبت کنید تا متوجه شوید که یک روز معمولی در پایان بنظر ان ها چگونه بنظر می رسد .

وقتی این تجربه را دارید ، مدیر به مراتب بهتری هستید . شما نه تنها دانش عملی دارید ،  بلکه کارمندان به شما احترام بیشتری خواهند گذاشت ، زیرا شما از حال ان ها باخبرید و می دانند تصمیم هایی که می گیرید مبتنی بر تجربه واقعی است و فقط یک تصمیم ناخواسته نیست .

4 استخدام کارکنان

استخدام فرد نامناسب فقط باعث ناامیدی شدید شما می شود .کار شما به اندازه کافی سخت هست ، اگر قرار باشد بعد از یک روز سخت و طولانی خودتان مجبور به تمیز کردن و نظم دهی به کار کارمندان باشید که نمی شود.

اگر دائما به دنبال شخص دیگری باشید ، کار شما هرگز اسان نخواهد بود، به همین دلیل شما باید از همان ابتدا کارمندان متعهد ، صادق و ماهر را استخدام کنید.

در فرایند استخدام به هیچ وجه عجله نکنید ، وقت بگذارید و مطمئن شوید که سوالات درست درست را می پرسید تا بهترین کارمند را وارد تیم خود کنید.

5 پاداش به کارمندان برتر

وقتی یک کارمند بسیار عالی کار می کند او را تحسین کنید و این کار را به صورت عمومی انجام دهید تا دیگر کارمندان انگیزه ای برای بهتر کار کردن داشته باشند.

با این کار اعتماد و قدردانی را بین کارمندان و مدیریت ارشد رواج می دهید . وقتی کارمندان تشویق و قدردانی را می بینند ان ها هم همان تشویق را می خواهند پس سخت تر کار می کنند و این کار به رشد شما کمک می کند.

6 انگیزه ایجاد کنید

در هتلداری تعامل را افزایش دهید و انگیزه کارکنان هتل را تقویت کنید . همه چیز درباره افزایش حقوق و ارتقا شغلی نیست بلکه کارمندان به کارهای بیشتری نیاز دارند تا بهتر تلاش کنند.

شما باید کمی خلاقانه فکر کنید تا کارمندان خود را پر انرژی کنید بطور مثال ، صبحانه را در کنار هم میل کنید. همین حرکت به ظاهر ساده کارمندان را به بهتر کار کردن ترغیب می کند.

7 یک محیط کاری مثبت ایجاد کنید

با همه کارمندان خود خوب رفتار کنید ، این کار باعث وفاداری ان ها به هتل شما می شود.

با ایجاد یک محیط کاری مثبت ، شما در حال ایجاد رفاقت بین کارکنانی هستید که به یکدیگر و مهارت هم احترام می گذارند، این کار به کارمندان کمک می کند تا به شغل خود افتخار کنند زیرا می دانند که همکارانشان توانایی ان ها را تحسین می کنند.

وقتی کارکنان محیطی مثبت داشته باشند ، احساس بهتری دارند و این در کارشان تاثیر خوبی می گذارد و همه این ها باعث می شود ذر هتلداری موفق تر باشید.

نکاتی برای مدیر یت هتلداری

این که همه به شما متکی هستند می تواند فشار زیادی بر شما بگذارد، همین که مهمانان شما اقامتی دلپذیر می خواهند ، کارمندان خواهان یک محیط کاری شاد هستند و صاحب هتل از شما درامد و سود زیادی می خواهد به اندازه کافی استرس زا هست .

مطمئنا سامان بخشیدن به همه این ها کار سختی است اما اگر با تجربه باشید با کمی اعتماد به نفس همه چیز ممکن می شود و امیداوریم نکات آموزشی هتلداری که در بالا گفته شد برای شما مفید واقع شده باشد.